Wednesday, March 31, 2010

eXAM, eXaM...

Denyutan yang tidak berhenti-henti di kepalaku memaksaku berhenti sekejap dari mengadap slide Biochem di kaca skrin laptop..Berhenti rehat tuk memberi ruang kepada sel-sel neuron mencernakan maklumat yang tidak putus-putus memasuki ruang neurotransmitter untuk diintegrasikan..

Fuh! 2 paper dalam 2 hari berturut-turut betul2 membuatkan diri ini perlu menggunakan masa yang ada semaksimum mungkin .Tambahan kedua duanya adalah subjek yang berat dan memerlukan kefahaman serta daya ingatan yang tinggi..huhu molecular cell biology dan Biochemistry..

Dalam diri ini mencari ketenangan dan kerehatan kepada minda , alunan suara dari Shiekh saad Said Al-ghamidi betul2 membuatkan diri dan jiwa ini terasa tenang…feel so relief…=)
Diuji dengan ujian kesakitan fizikal dalam sehari dua ni betul2 menguji tahap keimanan ..Ingatlah bahwa Allah ingin lihat sejauh mana hambanya nak usaha..Jika ingin dibandingkan dgn kesakitan yang dterima oleh sahabat2 jauh lebih tinggi! So you must kuat semangat! Don’t give Up..

Pelik kenapa baca tyme exam gnie mudah masuk yer?Adakah sbb study sbb exam? kenapa kalau baca sebelum2 nie kadar kelajuan maklumat yang dicernakan ke dalam otak agak lambat cket? Huhu

ISKH3..Ubah niatmu! Jika kamu study sbb nak dapat A, insya Allah kamu akan dapat A kalau kamu study sungguh tapi ilmunya belum tentu lekat di dada..you cannot gerenti that you will get the knowledge,so, STUDY KERANA ALLAH!, Then you will get the knowledge anD good result…

K, Now Continue study !CAIYOK3! (^_^)

0 comments:

Post a Comment