Sunday, October 31, 2010

TeRima KasiH SaHaBaT !


Alhamdulillah , akhirnya rinduku terubat juga apbila melihat wajah sahabat2  setelah lama tidak bertemu dan berkongsi rasa. Sekadar perkongsian dan semangat buat diri, jadi saya coretkan di sini "love;word"
WISDOM FOR EXAM..
  GENGGAM BARA API SAMPAI JADI ARANG JADI ABU PON BLEH!
kata2 mu sesemangat dgn dirimu k.aisyah

 Dalam kita menghadapi exam ni jangan kita lupa dan anggap “ aku berjaya sebab aku dah usaha”
  “ Aku dapat cemerlang ni sbb usaha yang aku dah buat selama ni”. Itu betul..Tapi pada masa yang sama selama ni mgkin kita tak sedar sebenarnya kita berjaya mungkin berkat doa sahabat-sahabat kita,
   mgkin berkat doa mak ayah yang selalu mendoakan kita,
mgkin berkat doa lecturer kita..

Kita tak tahu yang mana satu keberkatan yang Allah nak beri kat kita dan di atas neraca perbuatan yang mana satu kerberkatan itu berada.

Jadi berdoalah untuk sahabat2 kita sekali setiap kali kita memohon kepada Allah. Mgkin dgn berkat kita doa kat kawan2 kita Allah bagi kejayaan kat kiter. Who knows right? Allah know the best
dah lama tak dgr k.ja bg nasihat camni, thanks k.ja


 Maka apabila kamu dah berusaha sehabis baik , maka bertawakallah kpd Allah..Ingatlah bahawa doa tanpa usaha tak menjadi. Ia perlu diringi dengan usaha yang berterusan diikuti degn pergantungan pada Allah.
   insya Allah K.min kita sama2 struggle.hee

     Usaha sampai ke titisan darah yang terakhir
-yg ni lupa plak sape gtau but I get some spirit from this

"Izinkan aku bernikah dengan ilmu, agar bisa aku menjaganya sampai akhir ayat.Moga2 kita study bukan sekadar exam semata-mata. Ikhlaskan niat..
Huda, insya Allah kita usaha ke arah itu

Masih ada masa untuk kita semua berusaha .don’t give up how matter hopeless!do the best for the sake of Islam.
anonymous

   Banyakkanlah bersedekah dgn harapan makin ramai orang akan mendoakan untuk kesejahteraaan hidup kita. Jadi insya Allah dgn doa2 itu hidup kita akan lebih diberkati dan dipermudah segala urusan..So,sempena exam ni jom kita pakat belanja sahabat2 kita (^__^)
K.cik, nati kalo ader masa k.lang belanja k.cik ek   ;-)


     



Bukalah minda dan hatimu.Izinkan warna-warna kehidupan mewarnai hidupmu.say peace to exam.
kata-kata bakal muslimah nurse yang selalu positive tntg khidupan.ngeh3 peace k.jie=)

Jadilah seperti kura-kura dan tenang di dalam pressure cooker. Maksudnya buatlah sesuatu itu walaupun sedikit tapi tetap istiqamah..study dan studylah ,jangan putus asa dan sehingga ke garisan penamat. Ibrah dr kisah kura2.
Dan, walaupun bnyak dugaan dan cabaran yang Allah bagi, masalah dan tekanan lain, kita kena sentiasa tenang dan bergantung serta berdoa pada Allah semata2. Sama macam pressure cooker walaupun dalam periuk2 penuh dgn pressure tapi dari luar kita tak Nampak aper2 ,tenang je.
-Thanks k.dayah ,wa suka analogi nie.selalu  berlaku
dalam hidup kita=).nak jadi tenang cam k.dayah!-



Laksanakan niat  dgn anggota badan dan putuskanlah niat dgn hati 
nun, ni baru romantik! hehe
    Ilmu itu cahaya. ia tak dapat  masuk ke dalam jiwa jiwa yang kotor.maka bersihkanlah hati kita. 
    k.ucu wat molek exam=)
 Segala perbuatan kita adalah refleksi kepada ruhiyah kita. So jaga hubungan dgn Allah setiap masa.
k.tikah jom gomo exam plop.wish you best of luck!
 
 Exam merupakan salah satu wasilah untuk kita lebih rapat dgn Allah. Jadi hargailah dan gunakan peluang ini untuk meminta dan mengadu padaNya.Usahalah semampumu.Ikhlaskan niat.

Kalau sahabat2 pada zaman dahulu berperang dengan musuh , bergadai nyawa raga, darah dan anggota badan,Jom kita berjihad dgn exam..caiyok2 (^_^).Kuatkan diri dan semangat.Buang jauh2 sifat malas dan leka. Jihad dgn nafsu malasmu!
Love your imtihan..

Pandanglah wajah sahabat kita dgn pandangan kasih sayang, nescaya kamu akan temui kebahagiaan.Indahnya kan kalau bersahabat kerana Allah? (^_^).

 

0 comments:

Post a Comment